chicken
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Sob 11:35, 23 Sie 2008 Temat postu: GBA Golden Sun & Golden Sun 2 |
|
|
Kod: | Na samym początku gry dowiadujemy się, że na zewnątrz panuje ogromna burza. Po drodze na główny plac wioski spotykamy naszego przyjaciela - Gareta - który usilnie próbował ratować swój dobytek. Razem z nim patrzymy jak czterech mieszkańców próbuje powstrzymać spadający głaz z góry Mt. Aleph. Dalej spotykamy topiącego się Felixa i ludzi, którzy bezskutecznie próbują mu pomóc. Dostajemy za zadanie znaleźć pare osób, którzy posiadają jeszcze troche wolnej Psynergi, aby pomogli mu wydostać się z wody. Niestety jest już za późno. Głaz stacza się z góry i zabija ojca Isaaca i rodziców Jenny.
Trzy lata później, podczas zwiedzania Sol Sanctum przez naszych bohaterów, pojawiają się dwie tajemnicze postacie (Saturos i Menardi), które wcześnej wywołały wielką burzę. Z pomocą adepta wody, Alexa, kradną elementarne klejnoty i porywają Jennę i Kradena. To wtedy naprawdę zaczyna się nasza przygoda. Otrzymujemy za zadanie odzyskać elementarne klejnoty oraz uratować Jennę i Kradena. Oczywiście fabuła jest bardziej rozbudowana, ale nie będe was wdrażał w szeczegóły. Reszty dowiecie się z gry.
Podczas naszej wędrówki spotykamy sprzymierzyńców, którzy postanawiają nam pomóc w naszym zadaniu. Przemierzamy wiele miast i lokacji, wypełniamy ciekawe misje poboczne oraz znajdujemy Djinny. Djinny to elementarne stworzenia, które pomagają nam w walce. Podczas naszej wędrówki przyjdzie nam się zmierzyć z wieloma wrogami: ze zwykłymi potworami, a także ze znacznie silniejszymi i trudniejszymi bossami. Z czasem stajemy się coraz silniejsi, zdobywamy albo kupujemy coraz lepszy ekwipunek i stawiamy czoło coraz silniejszym wrogom.
W czasie potyczki mamy możliwość zwykłego ataku wroga, użycia Djinna (lub przyzwania Summona, jeśli jakiś Djinn jest nieaktywny), użycia czaru, przedmiotu lub obrony. Naszą postać określają cztery współczynniki: ataku, obrony, szybkości i szczęścia. Dwóch pierwszych nie muszę objaśniać. Szybkość decyduje o kolejności ataków w walce, a szczeście o zadawaniu uderzeń krytycznych i unikaniu ataków wroga. Oprócz tego naszą drużynę określa elementarna moc i odporność, która definiuje obrażenia od Psynergii.
Grafika stoi na najwyższym poziomie. Lokacje obfitują w szczegóły i są świetnie zaprojektowane. Aby niektóre przejść trzeba się nieźle nagłówkować. W czasie walki mamy wrażenie, że potyczka toczy się w 3D! Olbrzymie wrażenie robią niezwykłe efekty specjalne, np. unleash broni, Djinna, lub przyzwanie Summona. Jest to zdecydowanie najładniejsza gra na GBA.
W GS każda lokacja posiada swoją własną melodię, która idealnie do niej pasuje. Choć jakość dźwięku w grach na GBA nie jest najlepsza, w Golden Sunie stoi on na wysokim poziomie. Niektórych mogą irytować jedynie odgłosy w czasie dialogów, ale można je wyłączyć.
Reasumując, Golden Sun to jedna z najlepszych gier, w jakie kiedykolwiek grałem, a już napewno najlepsza gra na GBA. Doskonała grywalność i fabuła, niesaamowita grafika i świetny dźwięk powodują, że każdy powinien choć spróbować w nią zagrać, a na pewno nie będzie narzekał. Polecam!
Długość gry: około 24 godz.
Grywalność: 6/6
Grafika: 6/6
Dźwięk: 5+/6
Ogólnie: 6/6
Plusy
+ najlepsza grafika na GBA
+ wspaniała muzyka
+ niepowtarzalny klimat
+ fabuła
+ wysoki stopień skomplikowania
+ świetny system walki
+ najważniejsze: GRYWALNOŚĆ
Minusy
- nic, chyba że ktoś się lubi czepiać (jeśli tak patrz niżej)
- mało zadań pobocznych
- dźwięki dialogów wydawane przez postacie
Fabuła:
Opowieść o Alchemii: Wieki, wieki temu, jak mówią źródła, Alchemia rządziła nad światem Weyard. Była ona podstawą rozwijających się cywiliacji. Ale przyszedł czas, gdy ludzkie pragnienia doprowadziły do sporów. Sny o nieskończonych bogactwach, nieśmiertelności, dominacji nad całym życiem... Sny o podbojach i wojnie. Te sny mogłyby zniszczyć świat, gdyby nie kilku dzielnych i odważnych ludzi, którzy zapieczentowali potęge Alchemii głęboko w Sol Sanctum na górze Mount Aleph.
Fabuła Golden Sun: Daleko u podnóża góry Mount Aleph, najświętszego szczytu na kontynencie Angara, znajduje się cicha wioska nazywna Vale. Przez wieki starsi tej odległej społeczności byli stróżami Sol Sanctum - starożynej śwątyni, która przez wieki ukrywała tajniki starożytnej nauki Alchemii. Teraz ktoś chce uwolnić całą moc Alchemii na cały świat, moc tak wielką, że jeden człowiek, który ją posiada, może mieć wszystko czego zapragnie - nieskończone bogactwa, nieśmiertelność, a nawet siłe wystarczającą do zniszczenia świata. Tylko gdy kombinacja czterech elementów - ziemii, wiatru, ognia i wody, z których zbudowane jest każda materia - się wyzwoli, świat upadnie na kolana przed tym, który nią włada. Tego przeznaczenia można uniknąć. Odważny bohater musi się temu przeciwstawić!
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chicken dnia Sob 11:39, 23 Sie 2008, w całości zmieniany 4 razy
|
|